Vásárlási feltételek (ÁSZF) a www.elektrorider.hu és a webaruhaz.elektrorider.hu weboldal használatáról
1. Preambulum
Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy vásárlása során bennünket tisztel meg bizalmával!
A www.elektrorider.hu és a webaruhaz.elektrorider.hu honlapot a Tiszta Energiák Kft. üzemelteti.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben Ön a honlapon keresztül rendel meg tőlünk termékeket (a továbbiakban: Megrendelő), úgy a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek határozzák meg.
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a felhasználó a jelen ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a webáruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit a Tiszta Energiák Kft. (a továbbiakban: Vállalkozó) jogosult egyoldalúan módosítani. Az ÁSZF módosítása a honlapon történő megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
2.1 Bemutatkozó adatok
Vállalkozás adatai
Név: TISZTA ENERGIÁK Kft.
Székhely: 1037 Budapest, Kunigunda útja 60.
Levelezési cím: 1037 Budapest, Kunigunda útja 60.
Üzlet, átvételi pont címe, ügyfélszolgálat helyszíne: 1037 Budapest, Kunigunda útja 60.
Telefonszáma: +36 20 311 5151
Nyilvántartásba vevő bíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Cégjegyzékszám: 01-09-922987
Adószám: 14852020-2-41
Bankszámlaszám: UniCredit Bank 10918001-00000086-08730017
Képviselő: Pusztai József ügyvezető
elektrorider telefonszám: +36 20 311 5151
Lakossági napelem telefonszám: +36 20 331 3999
Viszonteladói napelem telefonszám: +36 20 434 7422
E-mail: info@tisztaenergiak.hu, info@elektrorider.hu
Honlap: www.tisztaenergiak.hu
Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Magyar Hosting Kft.
Ügyfélkapu: https://online.mhosting.hu/
Ügyfélszolgálat: 1132 Budapest, Victor Hugo utca 18-22. 5. emelet
Elérhetőség: info@mhosting.hu
Telefon: +36 1 700 2323
2.2 Fogalmak
Felek: A Vállalkozó és a Megrendelő együttesen.
Vállalkozó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró gazdasági társaság.
Megrendelő: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő, és/vagy regisztráló szerződést kötő személy, vagy gazdasági társaság, illetve egyéni Vállalkozó és egyéb szervezetű Megrendelő, aki gazdasági vagy szakmai tevékenységi körén belül eső célból köti meg a szerződést.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.
Honlap: a www.elektrorider.hu és a webaruhaz.elektrorider.hu weboldal, amely a távollévők közötti kommunikációt teszi lehetővé, amelynek a végeredménye az adásvételi szerződés megkötése.
Webáruház: interneten (online), honlap felhasználásával történő távollévők közötti vásárlás.
Szerződés: A Vállalkozó és a Megrendelő között a honlap és az elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés.
Távollévők között kötött szerződés: olyan a Vállalkozó és a Megrendelő közötti szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak.
Termék: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely az adásvételi szerződés tárgyát képezi.
Jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, valamint külön jogszabályban a fogyasztói szerződésekre meghatározott kötelező jótállás.
2.2 A jelen ÁSZF a Vállalkozót és a Megrendelőt illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit szabályozza.
2.3 A jelen ÁSZF‐től csak írásban rögzített megállapodással lehet eltérni. Írásbeli megállapodásnak számít a felek között levélben vagy elektronikus levél útján történő levelezés, illetőleg a honlapon történő nyilatkozattétel is, ha azt a másik fél kifejezetten elfogadta. Az írásbeli nyilatkozatokat a másik fél megrendelésben megadott címére vagy elektronikus levélcímére (email) kell elküldeni vagy a honlapon kifejezetten el kell fogadni.
3.1 Az ÁSZF elfogadása
A www.elektrorider.hu és a webaruhaz.elektrorider.hu honlapon keresztül történő vásárlással a Megrendelő elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, amely a Megrendelő és a Vállalkozó között létrejövő szerződés részét képezi. Az ÁSZF rendelkezéseinek a megismerése a Megrendelő érdeke. Ennek elmulasztásával kapcsolatos valamennyi jogkövetkezmény a Megrendelőt terheli.
3.2. A szerződés nyelve
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
4. Árak
A honlapon feltüntetett árak forintban értendők, és tartalmazzák a 27%-os ÁFÁ–t. Az árak tájékoztató jellegűek, az árváltozás jogát a Vállalkozó fenntartja. A honlapon szereplő árak a csomagolással, szállítással kapcsolatban felmerülő költségeket nem tartalmazzák. Ezek a költségek minden esetben külön kerülnek a megrendelésben visszaigazolásra.
5. Szerződés tárgya
5.1. A Vállalkozó a www.elektrorider.hu és a webaruhaz.elektrorider.hu weboldalán webáruházat üzemeltet, amelyen az általa forgalmazott termékek megrendelhetőek a weboldalt látogató Megrendelők által egy internetes felületen keresztül. A Vállalkozó a Megrendelő részére a kínálatában elérhető termékeket a Megrendelő által megrendelt mennyiségben biztosítja, amennyiben azok raktárkészleten elérhetők. A Vállalkozó vállalja, hogy a megrendelt terméket ellenérték fejében a Megrendelő által leadott megrendelést követően, a vonatkozó 2. megrendelési visszaigazolásban meghatározott feltételek szerint a Megrendelőnek leszállítja, a személyes átvételt biztosítja.
A webáruházban az regisztrálhat, illetve rendelhet, aki betöltötte 18. életévét.
A webáruházban feltüntetett árak és más tájékoztatások nem minősülnek ajánlattételnek, ez csupán felhívás ajánlattételre. Az ajánlatot a Megrendelő teszi azzal, hogy a terméket megrendeli a Vállalkozótól. A szerződés létrejötte az a pillanat, amikor a Megrendelő ajánlatát a Vállalkozó visszaigazolja.
5.2. A webáruházban található árak és az ott közzétett különböző akciók csak a webáruházban leadott rendelésekre érvényesek.
6. Szerződéskötés folyamata, a szerződés létrejötte
6.1 Megrendelés a Vállalkozó weboldalán keresztül
A termékről annak képére kattintva és annak leírásában Vállalkozó törekszik a legszélesebb körű, a vásárló döntését elősegítő információkat megadni.
Megrendelő a Vállalkozó weboldalán (www.webaruhaz.elektrorider.hu) a webáruházban az általa megrendelni kívánt termékekről a termékre kattintva talál információt, amennyiben az rendelkezésre áll.
A Megrendelőnek lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A Megrendelő a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. Amennyiben a Megrendelő a termékek kiválasztását befejezte, a vásárláshoz szükséges adatokat (név, cím, e-mail cím, telefonszám) meg kell adnia. Vállalkozó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos követelések érvényesítése céljából kezelheti a Megrendelő azonosításához szükséges adatokat. Az ezzel kapcsolatos rendelkezéseket az Adatkezelési tájékoztató tartalmazza.
A vásárláshoz szükséges adatok megadását követően a megrendelés véglegesítése előtt a Megrendelőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelését módosítsa, onnan terméket távolítson el, darabszámot módosítson, vagy újabb terméket rendeljen meg. Ugyancsak módja van ellenőrizni, és szükség esetén javítani a megadott vevői adatokat.
Amennyiben a Megrendelő a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy a rendelés feladásával azt véglegesítette.
6.2 A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a „Pénztár” gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közöl választhat:
- már regisztrált vásárlóként szeretne-e belépni
- új vásárlóként akar regisztrálni
- esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni
Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
6.3 A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot:
- Házhozszállítás (a Vállalkozó által),
- Házhozszállítás (GLS futárszolgálattal vagy HDT áruszállító szolgálattal),
- GLS Csomagpontra szállítás,
- személyes átvétel bemutatótermünkben (előre egyeztetett időpontban).
- Tájékoztatás MPL szállításról: A postai szolgáltatások nyújtásának részletes szabályait tartalmazó 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet a Magyarország területére értékesítő kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozások számára előírja, hogy 2024. március 28-tól az általuk értékesített áruk kézbesítéséhez a honlapjukon választási lehetőségként tüntessék fel a Magyar Posta Zrt. által nyújtott postai (kézbesítési) szolgáltatást. Tájékoztatjuk kedves vásárlóinkat, hogy a Magyar Posta Zrt ÁSZF I./3. és I.sz. függelék alapján a postai szállításból kizárt terméknek minősül a Veszélyes Áruk Nemzetközi Közúti Szállításáról szóló Megállapodás „A” és „B” Melléklete kihirdetéséről, valamint a belföldi alkalmazásának egyes kérdéseiről szóló 284/2023. (VI.30.) Korm. rendeletben meghatározott olyan veszélyes áruk, amelyek az ADR valamely – a feltételesen szállítható küldemények alatt, vagy a különleges előírásokban felsorolt – mentessége alá nem tartoznak. Hivatkozott pont alapján ADR osztály: 9 osztály - veszélyes hulladékok (Például egy lithium-ion akkumulátor, mely motorjaink szerves tartozéka). Webshopunk rendszere alapján nem megoldható, hogy külön szállítási módot ajánljunk fel olyan termékekre, mely nincsenek kizárva az MPL szolgáltatásból, ezért csak olyan szállítóval tudjuk Vásárlóinkat kiszolgálni, akik vállalják fenti termékek kiszállítását is. Kérjük kedves vásárlóinkat, hogy további információkért keressenek Bennünket megadott elérhetőségeinken.
6.4 Ezt követően egy Önnek megfelelő fizetési módot kell választania:
6.5 Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.
*A bankkártyás fizetés révén a Megrendelő kényelmesen és biztonságosan vásárolhat áruházunkban. A kiválasztott áruk megrendelése után a BARION fizetőoldalára irányítjuk, ahol a jelenleg elérhető legbiztonságosabb, titkosítással lebonyolított tranzakción keresztül fizethet bankkártyájával. A fizetési mód kiválasztásánál „fizetés bankkártyával” feliratra szükséges kattintani, majd a BARION fizetési szerverén a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a hátoldalán található ellenőrzőkódot (CVC/CVV) megadni. A BARION a dombornyomott VISA és Mastercard, Visa Electron (a kártyát kibocsátó bank döntésétől függően), valamint azon Maestro kártyákat fogadja el, melyekhez ellenőrzőkód (CVC) került kibocsátásra. Amennyiben az Ön Maestro bankkártyáján ilyen nem található, érdeklődjön Bankjánál.
A kizárólag elektronikus használatra kibocsátott bankkártyákat csak abban az esetben fogadhatjuk el, amennyiben annak használatát a kártyát kibocsátó bank engedélyezi! Kérjük, érdeklődjön bankjánál, hogy az Ön kártyája felhasználható-e interneten keresztül lebonyolítandó vásárláshoz.
A webáruházunkban történő bankkártyás vásárláskor Megrendelő elfogadja, hogy a Tiszta Energiák Kft. (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.) által az elektrorider.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek a BIG FISH Payment Services Kft. (székhely: 1066 Budapest, Nyugati tér 1-2.), mint adatfeldolgozó részére. A továbbított adatok köre: név-előtag, vezetéknév, keresztnév, IP-cím, számlázási cím, szállítási cím, telefonszám, e-mail cím, bankkártyaszám utolsó négy számjegye.
Az adattovábbítás célja: a fizetési tranzakciókhoz szükséges adatkommunikáció lebonyolítása a kereskedő és a fizetési szolgáltató rendszere között, a tranzakciók visszakereshetőségének biztosítása a kereskedő partnerek számára.
6.6 Elfogadott bankkártyák
Megrendelő a kiválasztott termék(ek)et megrendelheti személyesen a Vállalkozó bemutatótermében (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.) a Vállalkozó honlapján feltüntetett nyitvatartási időben.
6.8 Árak
Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a termékadatoknál is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.
6.9 A rendelések feldolgozása 24 órán belül megtörténik.
6.10 Adatbeviteli hibák javításának lehetősége
Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.
6.11 Visszaigazolás
Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.
6.12 Fizetési feltételek
Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, online bankkártyás fizetésre, személyes fizetésre vagy utánvéttel történő fizetésre.
Halasztott fizetési nyújtására vonatkozó feltételek
1. Amennyiben a Vevő a Termék megrendelése során részletfizetési (halasztott fizetés) opciót választ, úgy az Eladó halasztott fizetést (a továbbiakban: „Halasztott fizetés”) nyújthat a Vevő részére.
2. Halasztott fizetést a Vevő akkor vehet igénybe, ha prémium ügyfélnek (a továbbiakban: „Prémium Ügyfél”) minősül. A prémium ügyfélként való regisztrációt a Vevő kezdeményezi a Honlapon, amelyet követően az Eladó pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó partnere, az InstaCash Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1015 Budapest, Szabó Ilonka utca 22. Fsz. 2. ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-377358, a továbbiakban: „instacash”) a Vevővel kötött szerződés alapján a Vásárló pénzügyi szempontú átvilágítását elvégzi a Vevő által rendelkezésre bocsátott számlainformációk, bankkártya- illetve egyéb adatok alapján. A pénzügyi szempontú átvilágítás lefolytatásával az Eladó Prémium Ügyfélként regisztrálja a Vevőt.
3. Halasztott fizetés min. 100.000 Ft, max. 4.000.000 Ft-os kosárméret esetén igényelhető.
4. A Vásárló a Termék megrendelése során nyilatkozhat arról, hogy a megrendelés során fizetendő vételárat Halasztott fizetés igénybevételével fizeti meg, melyet követően az Eladó és a Vevő szerződést köthetnek Halasztott fizetésre vonatkozóan. A Vásárló az Eladó által meghatározott, 3. pont szerinti összeg tekintetében vehet igénybe Halasztott fizetést.
5. A Halasztott fizetés feltételeit a Halasztott fizetésre vonatkozó szerződés tartalmazza.
6. A Vásárló a Termék vételárának azt a részét, amelyre a Halasztott fizetésre nem nyújt fedezetet, a Termék megrendelésével egyidejűleg, a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően köteles megfizetni.
7. A halasztott fizetés kapcsán az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Előleg és foglaló fizetési lehetőség
1. Termék előértékesítése esetén a megrendelő a termék oldalon meghatározott összegben előleget fizet a részére kiállított díjbekérő alapján. Amennyiben megrendelő a teljesítés megkezdése előtt (a termék megérkezéséről szóló értesítés napja) a vásárlástól eláll, a Ptk. hatályos rendelkezései alapján ez az összeg a vásárló részére 30 napon belül visszatérítésre kerül.
2. Termék értékesítése esetén az elektroriderrel történő megállapodás alapján foglalót fizet a részére kiállított díjbekérő alapján. Amennyiben megrendelő a teljesítés megkezdése előtt (a termék megérkezéséről szóló értesítés napja) a vásárlástól eláll, a Ptk. hatályos rendelkezései alapján ez az összeg a vásárló részére nem kerül visszatérítésre.
6.13 Szállítás
A küldemények kézbesítése, szállítása Vállalkozó saját járművével, a GLS vagy a HDT futárszolgálattal történik. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon. Bizonyos termékek esetében Vállalkozó fenntartja a jogot, hogy egyes szállítási és átvételi módokat nem engedélyez a Megrendelő számára.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a dobozban értékesített járművek esetében a szakszerűtlen vagy a nem megfelelő összeszerelés következtében esetlegesen előforduló károkért vagy balesetekért a Vállalkozó nem vállal felelősséget. A megrendelés elküldésével a Megrendelő kijelenti, hogy rendelkezik a jármű összeszereléshez szükséges ismeretekkel és tapasztalattal.
6.14 Szállítási díjak GLS futárszolgálat esetén
Szállítási díjaink az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk.
A csomag súlya
|
szállítási díj (bruttó)
|
0,1 - 3,0 kg
|
2.490 Ft
|
3,1 - 10,0 kg
|
3.290 Ft
|
10,1 - 20,0 kg
|
3.790 Ft
|
20,1 - 31,5 kg
|
7.690 Ft
|
31,6 - 80,0 kg
|
29.990 Ft
|
Csomagpontra történő szállítás díja 1.990 Ft.
6.15. Szállítási díjak HDT futárszolgálat esetén
Egyedileg meghatározott esetekben érhető el, a webáruházban feltüntetettek szerint.
6.16. Szállítási díjak a Vállalkozó saját járművével történő szállítás esetén
Az összeszerelt (üzembehelyezett) motorokat vagy kerékpárokat kizárólag a Vállalkozó szállítja saját járművével, egyedi árajánlat alapján.
6.17 A szállítástól elállás
Ha a webáruház a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a Megrendelőt tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. A Megrendelő a kereskedelmi feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.
6.18 A termék visszaküldése
A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.
7. A szerződésből eredő jogok és kötelezettségek
7.1. Vállalkozó vállalja, hogy Megrendelő részére Megrendelő által a Vállalkozó weboldalán keresztül leadott megrendelést teljesíti a megrendelési visszaigazolásban szereplő feltételek szerint.
7.2. A Megrendelő vállalja, hogy a Vállalkozó által elkészített, és a visszaigazolásban meghatározott terméket átveszi és a meghatározott vételárat a jelen ÁSZF rendelkezéseinek megfelelően megfizeti a lehetséges fizetési módozatok szerint.
8. Szállítás, szállítmányozás
8.1 A megrendelt termék szállítási címre történő szállítását a Vállalkozó vagy a Vállalkozóval szerződött futárcégek (továbbiakban Szállító) végzik. A termék kiszállítására a Vállalkozó és a Szállító között létrejött szállítási szerződés feltételei vonatkoznak.
8.2 A termék szállítási díjáról a Megrendelő a megrendelés véglegesítése előtt előzetesen megfelelő tájékoztatást kap, illetve a szállítási díj összege a Vállalkozó által kiállított számlán a Megrendelő által választott szállítási módtól függően pontosan feltüntetésre kerül.
8.3 A Megrendelőnek a szállítási díjat a választott fizetési módnak megfelelően az áru árával együtt kell megfizetnie.
8.4 A szállítás várható időpontjáról Vállalkozó a Megrendelőt a terméknek a Szállító részére történő átadásakor külön e-mailen, vagy telefonon értesíti.
8.5 A teljesítés a Megrendelő által megadott szállítási címre történő kiszállítással, és annak a Megrendelő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély az átadással száll át a Megrendelőre.
9. Fizetés módja, fizetési feltételek
9.1 Személyes megrendelés esetén a termék kifizetése a telephelyen történik (1037 Budapest, Kunigunda útja 60.), amelyről a Vállalkozó számlát állít ki, s amelyet a termék átadásakor bocsát a Megrendelő rendelkezésére. A Vállalkozó kijelenteni, hogy az általa a Megrendelő részére kiállított bizonylatok megfelelnek a mindenkori törvényi szabályozásoknak.
A Vállalkozó fenntartja magának a jogot, hogy bármely esetben előreutalásos számlát (díjbekérőt) állítson ki.
9.2 A webáruházban történő megrendelés esetén lehetőség van átutalással, az Instacash által biztosított részletfizetéssel, bankkártyával vagy utánvéttel történő fizetésre.
9.2.1 Átutalás
Megrendelő a véglegesített megrendelés vételárát az Vállalkozó által kiállított díjbekérő alapján, az abban foglalt fizetési határidőig átutalással is megfizetheti. Vállalkozó kizárólag a vételár teljes mértékben történő megfizetését követően teljesít, és adja át a Megrendelőnek vagy szállítás esetén a szállítónak a terméket.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról szóló visszaigazolásban szereplő megrendelésszámot. Az ennek elmulasztásából vagy a megrendelésszám hibás feltüntetéséből eredő károkért Vállalkozó semmilyen felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Megrendelő viseli.
9.2.2 Bankkártyás fizetés
Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
9.2.3 Instacash részletfizetés
Az instacash részletfizetés egy egyszerű, prémium fizetési mód, melynek segítségével elkerülhető, hogy egy-egy nagyobb kiadást kizárólag adott havi bevételből kelljen kifizetni.
A részletfizetés nem minden termékre elérhető!
9.2.4 Utánvétes fizetés
Utánvéttel az áru kiszállításakor. Ezen fizetési mód választása esetén a megrendelés végösszegét a futárnak kellé teljesíteni. Utánvételes fizetés esetében 1.990 Ft költséget számítunk fel. Amennyiben az utánvétes csomag „nem vette át”, „nem kereste” vagy „címzett nem található” jelzéssel érkezik vissza hozzánk, a termék szállításának díját kiszámlázzuk, annak költsége terheli a vásárlót.
10. Megrendelés módosítása, törlése
A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a vásárló felé azonnal értesítést küld az eladó webáruház szoftvere a rendelés felvételének tényéről. Ez az értesítés nem minősül az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek! Csupán jelzi a vásárlónak, hogy rendelési igényét rendszerünk regisztrálta és továbbította az eladó illetékes munkatársa felé.
Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.
Az eladó a rendelés teljesítésének megkezdéséig megadja a lehetőséget a vásárlónak rendelése visszavonására elektronikus úton. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről, ezután már csak személyesen vagy az „Elérhetőségek” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség rendelésének visszavonására.
A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor.
11. Elállás joga
11.1 Ki élhet az elállási jogával?
Az elállás jogával kizárólag azok a vásárlók élhetek, akik a hatályos jogszabályok szerint Fogyasztónak minősülnek.
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Tehát Bt., Rt., Kft., e.v. és egyéb cégforma nem minősül fogyasztónak, így nincs elállási joga sem.
11.2 Megrendelő elállási joga
Fontos tudni, hogy az elállási jog nem biztosít többletjogokat a bolti vásárlással szemben. A 14 napos elállási jog arra hivatott, hogy a Fogyasztó a terméket meg tudja tekinteni és kipróbálni, úgy ahogy azt a bolti értékesítés során is meg tudná tenni. A termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt bekövetkezett értékcsökkenést Fogyasztónak meg kell térítenie a Vállalkozás számára.
A Fogyasztó jogosult a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni vásárlási szándékától. Kézhezvételi időpont: a termék telephelyen történő átvétele vagy a kiszállítás időpontja. Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a Szállítótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ha Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: Tiszta Energiák Kft. 1037 Budapest, Kunigunda útja 60.; e-mail: info@elektrorider.hu. Az elállási nyilatkozatnak a termék kézhezvételét követő 14. nap éjfélig kell megérkeznie a Vállalkozó részére! Az elálló nyilatkozatban fel kell tüntetni a Fogyasztó nevét és a megrendelés azonosítóját! Ha a Fogyasztó az elállás mellett dönt és megküldi Vállalkozó részére az elállási nyilatkozatot, akkor annak megérkezését követően 48 órán belül Vállalkozó köteles azt visszaigazolni.
A megrendelt terméket eredeti, sértetlen állapotában, hiánytalan tartalommal – számlával és jótállási jeggyel együtt – kell a Vállalkozó részére visszajuttatni. Elállás esetén a megrendelt termék visszajuttatásának költségei a Fogyasztót terhelik, az utánvéttel visszajuttatott terméket a Vállalkozó nem veszi át. A Vállalkozó kizárólag az eredeti, sértetlen állapotú, hiánytalan tartalommal rendelkező termék visszaszolgáltatása esetén téríti meg a teljes vételárat. Amennyiben a visszaküldött csomag megfelel a fenti feltételeknek, a Vállalkozóhoz történő termék-visszaérkezéstől számított 14 napon belül a fizetési móddal megegyező módon kerül a vételár visszafizetésre.
11.3 Vállalkozó elállási joga
Amennyiben Megrendelő a megrendelt termékek árának kifizetést a díjbekérőn vagy számlán feltüntetett fizetési határidőn belül nem teljesíti Vállalkozó a szerződéstől elállhat.
A Vállalkozót megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben is, ha a termék árának feltüntetése hibásan történt, és a Megrendelő a megrendelését a hibás áron véglegesítette, vagy ha olyan termék megrendelésének visszaigazolása történt meg, amely a készletből kifogyott, és Vállalkozó már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni. Elállás esetén Vállalkozó a Megrendelő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Vállalkozó ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Megrendelővel a kapcsolatot egyeztetés, és a felek megállapodása alapján a megrendelt termék helyett más termékre történő szerződésmódosítás céljából, vagy amennyiben a Megrendelő ezt nem fogadja el, a Megrendelő által esetlegesen már megfizetett összeget 14 napon belül visszafizeti a Megrendelő számára.
11.4 Az elállás joghatásai
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Vállalkozó visszatéríti az általa teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Vállalkozó által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott). Vállalkozó a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; és e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót és a Vállalkozót semmilyen többletköltség nem terheli.
A visszatérítést a Vállalkozó mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket és a vásárlást igazoló számlát, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpont az irányadó.
Fogyasztó köteles a Vállalkozó számára a terméket és a vásárlást igazoló számlát indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vállalkozó számára visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket és a vásárlást igazoló számlát.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Fogyasztó viseli.
Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. Az így bekövetkezett értékcsökkenést Fogyasztónak meg kell térítenie a Vállalkozás számára.
A Fogyasztó az őt megillető elállási jogot tartozik rendeltetésszerűen, e jogával vissza nem élve gyakorolni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén Vállalkozó mentesül a termék visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
Vállalkozó kizárólag a sérülésmentes, nem vagy rendeltetésszerűen használt, hiánytalan csomagolású és még újként értékesíthető termék visszaszolgáltatása esetén köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás sérüléséből adódó költségek a Fogyasztót terhelik. A visszaszállítás során sérült vagy eltűnt áruért Vállalkozót felelősség nem terheli. Az áru hiányában a Vállalkozót semmilyen kötelezettség nem terheli.
12. Vis Major
12.1. Egyik fél sem felel a Szerződésben foglalt kötelezettség teljesítéséért azon esetekben, amikor a felek érdekkörén kívül eső elháríthatatlan esemény merül fel. Ilyen körülménynek tekintendő például: természeti katasztrófa, tűz, áradás, hatóság rendelkezése, szükségállapot, lázadás, polgárháború, háború, sztrájk, tüntetés vagy hasonló munkabeszüntetés, közlekedési illetve egyéb üzemzavarok, nyersanyaghiány.
12.2. Ha Vis Major esemény miatt a késedelem időtartama meghaladja az egy hónapot, bármelyik fél jogosult a szerződéstől elállni. Vis Major esemény bekövetkezte esetén az érintett fél köteles a másik felet írásban értesíteni. A teljesített szolgáltatások számláját Vis Major körbe tartozó esemény esetén is ki kell egyenlíteni.
12.3 A vásárló a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Vállalkozóval közölni.
13. Jótállás, szavatosság (garancia)
13.1 A Megrendelő köteles az áru átvétele után az esetleges téves szállításokat, mennyiségi eltéréseket és hiányosságokat azonnal írásban a Vállalkozó részére jelezni. A bejelentésen meg kell adni a szállítólevél, szerződés, számla számát, a termék és a kifogások pontos leírását. Nem látható hibákat az észrevételtől számított egy héten belül, de az átvételtől számított 15 naptári napon belül jelezni kell. Minden panaszt írásban, a megállapított egyes hibák pontos adataival kell benyújtani. A Megrendelő köteles lehetőséget biztosítani a Vállalkozó részére, hogy a kifogásolt terméket megtekinthesse.
13.2 A vásárolt termék hibája esetén a vásárló a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A garanciális termékek szervizbe juttatásának költsége a vásárlót terheli. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
13.3 Hibás teljesítés vagy meghibásodás esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a Vállalkozó jótállásra köteles, ha a felhasználó fogyasztónak minősül.
13.4 A jótállás időtartama fogyasztók esetében:
- 10.000 forintot elérő, de 250.000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
- 250.000 forint eladási ár felett három év.
13.5 A 13.4 pontban leírt eladási ár alapján meghatározott időtartamok nem vonatkoznak az akkumulátorokra. Amennyiben a vásárolt termék akkumulátor vagy akkumulátort is tartalmaz, az akkumulátorra a jótállás fogyasztók esetében két év vagy 800 töltési ciklus (amelyik előbb bekövetkezik), kivéve azt az esetet, amikor az akkumulátort tartalmazó termék jótállási ideje ennél kevesebb. Amennyiben az akkumulátort tartalmazó termék jótállási ideje két évnél kevesebb, úgy az akkumulátor jótállási ideje a termék jótállási idejével egyezik meg.
A töltési ciklusok száma a mindenkori, gyártó által biztosított akkufelügyeleti elektronikából kiolvasott ciklusszámláló értékével azonos.
13.6 E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
13.7 A szavatossági igény esetén történő eljárás
Vásárló és Vállalkozás közötti szerződésben a Felek megállapodása az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet rendelkezéseitől a vásárló hátrányára nem térhet el.
- A vásárló kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).
- A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozót terhelik (Ptk. 6:166. §).
- A Vállalkozó a vásárló nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
- A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a vásárló rendelkezésére kell bocsátani.
- Ha a Vállalkozó a vásárló szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a vásárlót.
- A Vállalkozó a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
- A Vállalkozónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
13.8 A szavatossági probléma esetén:
- Jelezze a Vállalkozó felé a probléma felmerülését írásban. A problémát kérjük röviden leírni.
- Csatolja a vásárlást igazoló számla másolatát.
- Abban az esetben amennyiben a termék nem igényel javítást, a probléma nem szavatossági vagy jótállási vonzatú a javítás, visszaszállítás költségét Vállalkozó visszaterheli a vásárló felé.
13.9 A jótállás és szavatosság egyéb részletes feltételeit a megvásárolt termékhez adott jótállási jegy tartalmazza.
14. Adatvédelem
Az Ön személyes adatainak védelme a Tiszta Energiák Kft. és partnerei számára kiemelt fontosságú. A weboldalunk használata közben megadott, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása megfelel az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény szerint.
Az Ön adatait bizalmasan kezeljük és harmadik fél számára nem továbbítjuk. Kivéve, ha ez a szerződés teljesítéséhez elengedhetetlen (pl. posta, futárszolgálat). Munkatársaink, partnereink és szolgáltatóink titoktartási kötelezettséggel tartoznak felénk.
15. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a Tiszta Energiák Kft. írásos hozzájárulás esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
16. A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes termékeknél szereplő leírások adnak tájékoztatást. A termékoldalon található képek illusztrációk, a színek nem mindig felelnek meg a valóságnak! A gyártó minden esetben fenntartja a jogot, hogy a termékeken a forgalmazók előzetes értesítése nélkül apróbb – a lényegi működést nem befolyásoló – változásokat hajtson végre, így a fotókon látható termékek némileg eltérhetnek a valóságtól.
17. Eljárás hibás ár esetén
Hibás árnak minősül különösen a termék közismert, a piacon elérhető, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszer-, vagy egyéb adminisztrációs hiba miatt megjelenő hibás ár. Hibás ár esetén a megrendelést a Vállalkozó nem fogadja el, és a terméket hibás áron nem értékesíti. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés a felek között.
18. Panaszkezelés
Amennyiben a Megrendelőnek akár a honlap üzemelésével, vagy az azon szolgáltatott információkkal kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy azt a Vállalkozó részére e-mail vagy postai levél útján bejelentheti:
E-mail cím: info@elektrorider.hu
Postai cím: Tiszta Energiák Kft. – 1037 Budapest, Kunigunda útja 60.
A Vállalkozó minden egyes panaszt érdemben kivizsgál, és annak eredményéről legkésőbb 30 napon belül a Megrendelőt tájékoztatja. Amennyiben Megrendelő a panasz kezelésével nem elégedett, úgy a felügyeleti szervekhez fordulhat.
Felügyeleti szervek: Pesti Központi Kerületi Bíróság, mint Cégbíróság.
19. Záró rendelkezések
19.1 A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdések tekintetében a Ptk. rendelkezései az irányadóak.
19.2 A jelen ÁSZF 2024. 08. 01-én napján lép hatályba.